Objektivet

Nu har vi äntligen fått hem objektivet, ett 70-300, så jag kan ta helt underbara bilder när jag är i Etiopien! Jag hoppas verkligen vi kan åka till Blue Nile över helgen då jag är där, för det är helt sjuka vattenfall och helt underbar natur där. Sen ska vi självklart till Afrikas största marknad, Merkato och shoppa loss! Vad kan en klänning kosta i ett U-land? en 10 kronor? Inte en aning, men det kan inte vara dyrt för oss västerlänningar iaf. Man kunde till och med köpa apor och kameler på marknaden! Undrar vad en kamel kostar egentligen? Eller det hade faktiskt varit helt amasing och haft en gullig apa :) hehe. Tankarna flyger iväg för jag vill bara ner dit NU!

Ikväll blir det tacos, Petra kommer också dinera med oss, riktig myskväll med andra ord. Ska jobba hela helgen, så det blir en lugn fredag och lördag. Men man får ju hålla igen inför festen nästa vecka :) Ska kanske ut på hovdalafältet och fota lite? Är sjukt sugen, enda nackdelen är väl att kameran är så satans tung nu bara! hehe :)


Jag ska börja banta igen, för när man såg den här bilden innan man blev tillsammans med Philip så blir man bara deprimerad! Vill se ut så igen!!!! "/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0