Lämnad.

Nu har jag lämnat mamma som åker iväg utomlands. Nu är det definitivt och det känns lite sorgligt, men samtidigt är jag överlycklig för hennes skull. Man har ju alltid tagit henne för givet och haft henne inom en halvtimmes körning. Nu tar det ca 14 timmar med flyg för att få träffa henne. Som tur är har jag Philip men det är ju ändå inte samma sak. Man kan kanske inte tro det men jag är rätt mammig av mig. Det har ju blivit så sedan pappa dog, att mamma fick vara både och vilket hon har klarat av riktigt bra. Men nu är jag alltså själv i Sverige.
Hon kommer dock hem om en vecka och jag åker ner till Etiopien och hälsar på om två veckor. Men sen kommer hon att vara där nere och jag här uppe. Man får väl se hur det går. Jag kanske blir bitterfitta no1 eller nåt.

Men idag blir det förberedning som gäller till max! Börjar 8 och slutar 11.30, sen ska man hem och fixa ordning allt här, inte en pinal ska vara framme när jag är klar. Imorgon blir det till att decorera hela lägenheten i halloweentema och börja sponken till frukost. det låter awsome! Kul att så många från jobbet ändå är på G för detta, Philip och jag har ju planerat den här festen i 1½ månad nu så man får hoppas allt blir bra, t.ex: att jag får ner skålen till bålet i pumpan! (har inte funderat ut riktigt hur jag ska göra ännu, men det får bli som det blir) att ingen granne säger ett ord om att vi har fest för jag har faktiskt förvanat dem nu. Att ingen katt rymmer när folk ska röka från balkongen. Att Tina håller sig i garderoben. (Tina är Titti när hon är arg, det är ett riktigt odjur som ska förvaras långt inne i garderoben!)

Nu ska jag klä mig för jobb, tänkte jag skulle berätta för er vad dagens outfit (som alla andra bloggare gör) blir:
MAXIbyxa (gråa, herrmodell med knäkuddar) Vitt slitet linne, röd MAXIskjorta antagligen den också i herrmodell, eller i större dammodell, skor med stålhätta från Ahlsell. ;)

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0