Ullared-Match

Igår hade den efterlängtade dagen kommit då vi skulle åka till ullared! Med kaffetermos, bredda smörgåsar och en varsin energidricka gav vi oss iväg, jag var taggad som fasen. När man väl kommer in igenom ingångarna till varuhuset blir man helt stirrig och ivrig som om man inte riktigt vet vart man ska börja, trots man varit där så många gånger tidigare. Hittade mycket fint där uppe, sen mycket som man behövde så nu har vi fullat lägenheten med ullaredkassar som ska gås igenom :) Kuddfodral och gardiner har redan kommit på sin plats, philip och jag är riktigt löjliga som köpte "nummerplåtar" till våra flickor som vi ska sätta på klösträdet :) haha.

När vi väl kommit hem från Ullared fick jag bege mig ner till brandststionen och spela match med Maxitjejerna mot Hästveda Gott och blandat, adrenalinet sprutade i kroppen och man var så in i nordens taggad innan, sen vart jag inne fem minuter i första innan mitt byte, då var jag riktigt trött!! Konditionen var/är noll, men man tror att man har kvar den så man springer som en skållad **** på planen men märker snabbt att det inte går "/
Andra halvlek börjar bra då en medspelare får in en sån vacker träff rätt upp i nätkrysset och tätt därefter gör jag mitt första korpenmål på frispark. Verkligen inget snyggt mål, men det räknades iaf :) Så vi vann med 2-0 Första vinsten för maxitjejerna över huvud taget vad jag förstått, så jag tyckte det var välförtjänt.
 Ett stort + till Petra Holm som gjorde sin första fotbollsmatch ever och det med bravur, riktigt duktig vart hon!!

nu ska jag slänga mig i soffan. gottmos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0