Kök

Nu har jag och mamma varit på Bygga och jag har bestämt mig för en laminatskiva i mörkt trä, priset skiljde på 5000:- löpmeter och det är det inte värt att lägga när man bara bor i lägenhet. Philip och jag ville ju verkligen ha i massivt trä, men när det skiljer så mycket i pris så får man faktiskt tänka ett steg längre. killen där skulle göra en buffert till mig så får ja se hur mycket allt kostar, men nu får det faktiskt vara färdigplanerat, jag vill bara ha det gjort. Mammas kille ska hjälpa oss sätta in den och diskhon, sen får vi eventuellt ta kaklet efteråt. Han sa att han hade hellre rivit kaklet än att bygga in det med gipsskivor, och jag kan tänka mig att det blir bättre, det bygger ju inte så mycket då. Kanske kan han också hjälpa oss med det om ingen annan har tid eller ork, men det får vi ta senare. Måste verkligen ha tag i Philip nu för vi är lite oeniga med både bänkskiva och diskho, han vill bara ha en, det ville jag också från början, men nu börjar tankarna gå åt 1½ hållet, eller så tar man bara en diskho med avrinningsyta.. haha, är helt förvirrad!!

 

Får diskutera lite med Philip också så jag inte bara springer iväg och köper massa saker som han inte vill.
Herregud vad det kan vara svårt och vara sambo ibland ;) hehe..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0