Familj.

Mamma ringde häromdagen och sa att Lucia inte var min enda familjemedlem, jag blev lite snopen och tänkte att hallå! Jag har flyttat hemifrån nu så hon kan ju inte vara delaktig i den fortfarande. Hon hade läst på Hitta.se där jag skrivit in Lucia som familj och sa att Philip också är delaktig i den nu. Att vi har bildat en familj. Hur vuxet känns inte det? Jag fick först panik och tänkte att jag är inte så vuxen ännu, men under Philips jullov kändes det så bra att vi alla tre träffades varje dag och att vi gjorde de här "vanliga" sakerna tillsammans. Vi är en familj nu och det känns otroligt bra. Just nu saknar jag honom så in i helvete och vet inte hur jag ska klara av ännu en vecka utan honom. Ändå är det bara 55 dagar tills han muckar och då får vi ses varje dag och verkligen vara en riktig familj. Har funderat mycket på framtiden på sistonne och börjat få lite smått panik. För när man börjar tänka på alla sakerna man vill göra innan man skaffar barn och blir låst för all framtid så kommer det ta lång tid.

Saker jag vill göra innan jag skaffar barn:
 
- Skaffa mig en utbildning (eventuellt inom handel eller reklam)
- Tågluffa i Europa, kanske till Kina också.
- Se ett stort mästerskap i fotboll eller handboll på plats.
- Köpa eller bygga hus.
- Se Washington
- Ta mckort

Många av de här sakerna kan man säkerligen göra när man väl har barn, men dessa sakerna tar tid och kommer säkerligen förändras ju äldre jag blir, men man får panik när man inser att man snart är 21 (folk säger att det inte är någon ålder) men tiden går fort, man ska ju ha finansiering för allt det här också och då måste man jobba i några år först. Så jag lär bli en gammal mamma. haha. Fast egentligen ska man ju inte se in i framtiden för man vet ju aldrig vad som händer, jag kanske får en propp i hjärtat på vägen till jobbet och dör. Vem vet liksom?
Får tänka på en dag i taget, just nu längtar jag till Österrike och ska planera med Philip vilka veckor jag ska ta semester, hade gärna velat ta en restresa till turkiet i höst :)

Dags att sticka till jobbet, har fått lite extratider de närmsta veckorna vilket är great! När Philip ändå inte är hemma kan man ändå jobba :)

PoK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0