fika

Har haft en trevlig fika med min syster idag. (kallar henne fortfarande syster fast det är min förra styvsyster, men när man gjort tonåren tillsammans så kan man inte bara slå väck den stämpeln) Hon kom inom här och snackade lite, uppdaterades lite, inte så ofta man ses nulängre. Riktigt mysigt tycker jag. Viktigt att hålla kontakten även om det är svårt när man vuxit upp och har sina egna liv.

Philip är hemma nu och det märks i min blogg, har inte mycket tid för att sitta hemma och vara uttråkad längre, hyrde tre bra filmer på hemmakväll igår: From Paris whit love, valentines day och brothers. From Paris whit love var bara helt sjuk! lätt den bästa av dem tre men lite tråkigt att man förstod ganska tidigt i filmen vem som var terroristen.. "/ John Travolta är annars som vanligt mycket bra. Valentines Day var också rolig, många skratt och den var inte så klyshig som så många andra kärleksfilmer annars är. Brothers såg vi nyss och den får en att tänka efter, handlar om en familj vars pappa åker till Afghanistan och sedan tror de att han har dött i en flygkrash, hans bror som precis kommit ut från fängelset drar sitt strå till stacken och väcker liv i familjen igen, sen visar det sig att pappan överlevt och kommer hem igen, lite Pearl harbour över det hela men den var ok. Jag bli mest förbannad över sådana filmer för jag tar ju såklart kvinnans parti. :)

Åkte till Kvantum för att handla idag, vi bestämde oss för att prova något nytt som kallades cannolini eller ngt sånt, typ lasagnevårullar, tomma som man kokar först och sen kan man stoppa i vad som helst, jag är ju så tråkig så vi körde på köttfärs, philadelphiaost och riven ost på, riktigt gott faktiskt!!

Nu ska jag hoppa till sängs, det kommer ju trots allt en morgondag.. "/

godnatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0