Som vanligt

Som vanligt sitter jag och planerar lite när jag inte har något att göra. Satt på internet häromdagen och skaffade lite inspiration på internet. Kom fram till att det kommer inte kosta så mycket att göra klart köket, med ny diskbänk, kakel och diskho. Sammanlagt kostar köket 5000:- och då har jag lagt på en tusenlapp på kostnader som man inte räknat med.

Sen sitter jag och planerar för badrummet, att kakla det helt kostar ju lite mer.. Är ju dålig på matte så jag vettifan om jag fått kvadratmeterna rätt, tycker det blev ganska mycket men hellre förmycket räknat än förlite. Det skulle kosta ca 7000:- men då har jag ju kollat på kakel och klinker på en ganska dyr firma, sen kommer kostnader för arbetet också + glasblock till duschen och duschdörr. Beräknar kunna fixa badrummet till efter jul och då ska jag ha pratat med olika firmor och se vilken som är billigast. Men samtidigt så vinner jag ju bara på att renovera, jag trivs bättre och sedan kommer lägenheten stiga i pris och jag kommer kunna sälja den för mer än vad jag gett själv.
Måste ju klart prata med Philip om vad han tycker om kaklet för jag vill ha stora svarta plattor i golvet 30x30 cm och vita plattor på väggen 20x30 cm och kanske upp från toastolen turkosa plattor eller i hörnen, får diskutera lite med honom om vad han tycker. I köket har jag planerat turkosa plattor (likadana som till badrummet) som kommer göra sig bra till golvet och bänkskivan. Men som sagt, vi är två här nu och vi måste diskutera vad vi båda tycker. Som sagt, man är ju fortfarande på planeringsstadiet och det är ju fortfarande tegelväggen som ska bli klar, men det kommer den bli senare i höst så det är lugnt.

har druckit lite förmycket kaffe nu...

      (inspirationsbilder)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0