M

Ska snart iväg på inflyttningsfest hos min gamla klasskompis och hennes pojkvän. Ska bli trevligt, har inte känsn för det på hela veckan, men det är ju alltid dagens humör som avgör. Träffade L idag på maxi, också en gammal klasskompis och det kändes inte alls som på gamla dagar, vi viste knappt vad vi skulle säga till varandra. Inte konstigt med tanke på att vi inte setts på över ett år. Man borde vara mer rädd om de vänner man har, trots tidsbristen.
Har förresten haft riktigt mycket att göra idag på jobbet, har bakat i princip hela dagen och när man står där ute kommer såklart kunderna och frågar om jag inte kan baka upp något specifikt till just dem. Och man kan ju inte säga nej, så enkelt är det.

Sitter och längtar till julen just nu. Att får fira med farfar, erika och min andra släkt i Sthlm kommer göra mig glad. Jag hoppas bara Philip vill fira med oss om han är ledig. Hade varit första julen tillsammans med Philip och det kommer bli första julen tillsammans med farfar sedan pappa dog, så det kommer bli speciellt. Tänker på honom mycket nu, pappa alltså. Jag saknar honom mer och mer, känns som om en bit av mig försvunnit och jag vet inte om det är sorgen jag haft sedan han dog, så jag får dåligt samvete för att jag inte sörjer mer. jag är rädd att det kommer bli en brand i trapphuset så alla mina fotografier av honom och minnen försvinner. Har många frågor som jag inte vågar fråga om och som jag helst inte vill ha svar på heller. jag höll på och cykla på en alkoholist idag och det första jag tänkte på var "jävla idiot" innan jag hann hejda mig till att det var jag som var den jävla idioten. att jag inte jämför pappa med alkoholisterna på stan för jag anser att han var en finare alkoholist är bara ren idioti. jag borde tycka att alla människor är lika värda, men min första tanke gör inte det utan det är andra tanken som rensar bort mina onda tankar om människor. jag svamlar, jag vet. men det känns skönt att skriva av sig lite iaf, fast ni kanske inte förstår innebörden.

Nej för väl ta och sticka snart dårå.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0