Helgen är över.

... Men jag har två lediga dagar kvar som jag ska spendera på effektivt sätt. I morgon ska jag lasera brädorna till tegenväggen och städa, på tisdag ska vi slå upp allting på tegelväggen så det äntligen blir klart!

Har haft en underbart mysig helg tillsammans med Philip, vi har mest slappat och idag sov vi till klockan ett! Vi jobbade tillsammans på matöppet igår och det var mysigt och tiden gick snabbt. Man  var lite kass i kassan och jag är så glad att jag inte jobbar där på Maxi!

Har bestämt oss för att ta en kull på Lucia innan vi kastrerar henne, det sägs att honor blir knäppa i huvudet om de inte får föda innan de kastreras, så får det bli. Så om någon har en randig hankatt som Lucia kan få en mysig stund med till våren så hör av er. Man vill ju inte para henne med vem som helst. Synd att Astrix är kastrerad, för annars hade han haft första tjing. Det kanske finns en dejting-kattsida på internet? haha.

Har sett Grey's Anatomys säsongsavslut och sedan följde OTH - kan man ha en bättre söndag? (jo om Philip hade stannat, men det kan han ju inte) Längtar för första gången på länge till julen. Det kommer bli speciellt, min och Philips första jul tillsammans och vi ska fira dne i Sthlm med mina farföräldrar och deras barn och barnbarn.Jag hoppas att jag för första gången på sex år inte får ångestattacker och går som en kålrot månaden innan julen.. Det finns ingen säkerhet för det, men jag ska kämpa. Att "fira" jul är inte min starka sida med massor av glada människor och ett hus fullt av rött är inte min grej, och det finns folk som inte förstår och inte vill förstå så då måste man ta flykten. Det kanske ändras när man får egna barn, men fram tills dess, vill jag fira med människor som förstår min situation, vill jag gå i väg och lägga mig i en säng och gråta så är det ok, är jag tystlåten och lite nere så är det ok. Man behöver inte vara "jolly" under julen, det finns många människor där ute som inte är det, det finns många personer där ute som har det sämre än jag och julen är det värsta som kan hända.

jag ska gå iväg nu, se något värdelöst teveprogram och kela med min underbara bebis <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0