Onsdag.

Ibland blir allting så klart. Man inser saker som varit framför ögonen hela tiden, saker som man inte velat inse eller saker som man förtränger. Jag vet inte varför man gör vissa val i livet, ibland känns det så rätt men när man tänker tillbaka så tänker man att man kunde gjort det annorlunda. Jag har fått mitt yttre från pappa och mina drivkrafter från mamma. jag vet inte ifall ni vet att jag har tre syskon på pappas sida. Man kan väl säga att jag precis insett det när jag hittat den ena på facebook. Jag har ju såklart träffat dem förut men att inse att man har tre stycken till som min pappa hjälpt komma till jorden har nog tagit tid. Jag träffade två av dem på pappas begravning. Jag har ingen kontakt med någon av dem, men idag satt jag och sökte lite på facebook och kom att tänka på min ena syster. Hon har två underbart söta barn och ett tredje på väg. Ibland får jag uppdateringar av min farfar om hur hon har det, men när jag idag såg alla bilderna på henne så inser man att ett systerskap handlar mer om kött och blod. Jag ska väl tillägga att det skiljer 10 år mellan oss också. Hade man gjort allting annorlunda när man var 13 så kanske man hade haft kontakt med henne nu. Man inser så lite att de valen man gör idag påverkar en hela livet. jag hade en klump i halsen, men skrev ett litet meddelande till henne. jag vet inte om hon vill svara, ha med mig att göra överhuvud taget, men jag har iallafall försökt. Jag kommer bli glad om hon svarar, men förstår om hon låter bli, hon har ju sitt eget liv och jag har mitt. Vi är ganska lika till utseendet faktiskt, när vi var små. Blondt hår och stora bruna ögon. När pappa dog hade hon en dotter på två år, hon är ganska stor idag om man säger så och jag har aldrig glömt hennes födelsedag.

Om ni undrar hur det gått för mig idag så kan jag väl säga att jag gjort alla sakerna på min lista förutom en.. två.. Men det är ganska skönt att vara ledig för nu har man ju två veckor framför sig med två helgtjänster, tre veckor menar jag, ska ju jobba på matöppet i vecka 44. Men här ser inte förjävligt ut om man stänger sovrumsdörren så det är ju positivt. Jag har ju till och med lagat mat och frukost idag. Ett stort steg för mig ;) haha.



Lucia och jag har myst halva dagen idag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0