Träningen.

Stack på träning igår, tack vare mimmi som skickade och väckte mig när jag låg och sov i soffan. Sen skyndar jag mig ner till stationen för att hinna med bussen till sösdala så jag kan hämta bilen, så har hon mage att skicka och säga att hon skiter i det, så jag ringde upp henne och sa att jag hämtar dig tjugo i sju vare sig du vill eller inte. Så vi kom iväg iaf :) träningen var kanske ingen höjdare. tycker inte det är så bra stämning i laget längre, mina påhitt uppskattas inte för då anses man vara ofokuserad och löjlig. hah. men det är därför jag är där: för att ha skoj och hålla igång, inte för att bli värsta landslagsspelaren, då hade jag ju fortsatt i skånelaget och i ifk. Dem har match på onsdag mot farstorp, hoppas dem vinner den också, och kanske med en smsad laguppställning så har de kanske en chans. (Jag kan verkligen inte hålla mig nu!)

Snart midsommar, ska bara ner till åhus och käka lite snabbt sen hem igen. Orkar inte något större jippo och jag vill faktiskt ha Philip för mig själv en aning mer än andra helger nu. Det får dem acceptera, sen jobbar jag ju halva lördagen och sen sticker ju jag och rille tidigt på söndag. Då är det inte så konstigt att man kanske inte vill vara i Åhus hela dagen, egentligen kunde vi varit här med mamma och dem, men nu har vi ju lovat så det känns dumt och bara skita i det. Så det blir en snabbvisit, inget mer.

Och nu är det bara 5 dagar kvar tills vi ska upp till Gbg och se AC/DC!!! <3 ahh, börjar bli lite smått onykter vid tanken och få lite fjärillar i magen! tjohoo!

Det känns lite bekymrande med informationen man fått. Vissa människor är inte vad man trodde dem var.. Visst visste jag att dem var lite, hur ska man uttala sig? Udda? mja, näst intill. Men nu är jag rädd för vad dem säger bakom min rygg. Vad dem egentligen tänker. Ganska oroande och chokerande, men jag misstror det inte för en sekund. Jag önskar världen var annorlunda och att jag inte utvecklats till den mes jag är idag utan var den som jag var förut: Jävligt frispråkig och sa exakt vad jag tyckte och tänkte. Man är lite mer finkänslig nu och ordet jag hade använt är: rövslickare. Men sånt är livet, och vissa kommer aldrig förändras, men jag våndas inför den dagen jag sitter där och ser hatet i deras ögon. Borde man hata tillbaka eller tycka synd om dem?

Ska dock inte ta tag i den diskussionen just nu. ganska onödigt, men det är många människor man retar sig på just nu. Mimmi och Sofie vet vem den andra personen är som jag verkligen inte kan tycka om. Där är det inget rövslickeri iaf.
Sen gäller det ju familjen, jag har ju berättat om att mamma och Ingela ska till karibien på lyxkryssning till hösten. OCH Sandra kan ju inte jobba så mycket för att det är ett så enformigt arbete. (ehh? att arbeta i butik är väl det mest varierande man kan arbeta inom?) Sen Tommy och Stefan har ju båda sina jobb så dem kan ju inte heller jobba så mycket, så då är enda alternativet jag och gittan därför att jag går ju bara i skolan och det är ju inget jobbigt med det. Eh, nej just det. När de andra slutar jobba så kan dem gå hem och slänga sig i soffan och ta en öl eller vadfan dem gör. Jag får sitta och gå igenom hela dagen, plugga lite till på sådant som inte togs upp, så min "arbetsdag" är i princip dubbelt så lång som deras. Men att läsa böcker är ju inget avancerat.
Så jag är ganska irriterad just nu. Jag jobbar fanimej inte hela veckan och absolut inga kvällar, så enkelt är det. Sen att jag måste vara där varje morgon för att jag är den ende som kan ta emot beställningar och hela faderuttan. Men utbrottet kommer snart och då kommer hon få höra vilken sköka hon egentligen är.

Jag har nog vaknat helt på fel sida idag märker jag. Men så är det ibland.


Ja, ibland känner man sig så här när man vaknar på morgonen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0