tentan: He?

Okej, ni kommer antagligen hata mig nu med allt mitt tjat om att jag inte orkat plugga osv osv. Kommer till tentan idag, får pappret och ser frågorna, den första tanken är: fan vad simpelt, tar mig igenom de första tio kryssfrågorna lätt, sen kommer tre två poängsfrågor och sedan följer två essäfrågor på fem poäng som handlade om upplysningen och industriella revolutionen. Det var en fråga om Gustav III utrikespolitik som jag inte hade en aning om, det enda jag visste om honom är att han kanske inte var Gustav IV Adolfs far för han inte var så grym i sängkammaren. :/ Men det kan man ju inte skriva på en tenta eller? Jo kanske, Thomas hade fått sig ett gott skratt iaf :D Sen var det en fråga om Sepoyupproret i Indien och den andra handlade om Amerikanska frihetskriget. Självklara frågor på en sådan tenta, utom då Gustav III:s utrikespolitik som antagligen är en kuggfråga, men jag klarade mig tror jag. Och det är ju bra för att inte ha pluggat så mkt :D haha, jag borde ta livet av mig egentligen när det är så många andra som verkligen pluggar till tentorna flera veckor innan, men sånt är livet, jag är en lyssnare och logiker.

Riktigt trevligt att åka med Rille idag, har ju knappt sett röken av honom på hela våren och snart ska vi ju se AC/DC :) Ska hem till honom på inflyttningsfest ikväll med, måste köpa något till honom, en blomma kanske? Synd man ska jobba i morgon bara annars hade jag följt med till Nävlinge med ikväll, vad man nu gör där. Men jag är säker på att dem får trevligt ikväll :)

Syndade faktiskt idag efter tentan, vi var så jävla hungriga så vi stack inom mcdonalds, och jag är fortfarande mätt och funderar allvarligt på att spy upp lite. Jag går och rapar som om min magsäck är överfull, vilket inte är så konstigt med tanke på att jag slängde ner en 9 bitars nuggets pommes och glass på en kvart! Får knappt luft nu och med min astma kan det bara gå åt ett håll, så nej jag har inte ätstörningar, jag är bara äckligt mätt och magen putar ut som en jävla ångvält.

Längtar efter Lucia så in i helvete nu. Vill ha en liten torrboll springandes här hemma nu. En liten bebis utan allt skrikande, bytande på blöjor och bröstmatande och överseende. Usch det måste vara jobbigt med barn. haha.

Mamma har köpt sig en ny bil idag också! en 325 i automat, så nu får man ta och lägga undan vänstern så det inte händer någon olycka. kommer bli annorlunda, och det spinner som en riktig katt :P haha. Hon skulle ju köpt en automatare förra gången, men i med det var dags för mig att övningsköra då fick hon köpa en manuell, det var omtänksamt iaf :D

nej, får hoppa in i duschen nu. ska först öppna dagens första öl. Skål!






<3 <3 <3 !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0