Sista lediga.

Fick ju mer tider på schemat igår, och kommer på att detta år sista lediga helgen på 4 veckor! Och jag är inte ens ledig hela utan jobbar fyra timmar på söndag. Men en helg är något helogt inom handels och inget man tackar nej till. I Varje fall inte jag som verkligen behöver pengar, både nu och till hösten då jag tänkt renovera klart allting. Sen ska man ju bjuda Philip på en resa när han muckat och sen ska jag iväg och åka skidor med mamma i februari/Mars. Så man måste ju tacka ja till allt som kommer. Men som tur är så frågade han inte något om helgen vecka 29. Det är den enda helgen jag är ledig när Philip är hemma. Så jag kommer ju inte få njuta så mycket av hans ledighet, men så är det. Vi kan ju ses på kvällarna och ibland slutar jag tidigt, är ledigt en dag och börjar sent nästa, så då kan man ju faktiskt åka iväg eller göra något.

Nu ska jag sätta fart med pluggandet, har ju faktiskt tenta i morgon, och vi får se hur mycket åt helvete det egentligen kan gå. Det värsta är att jag inte bryr mig. Jag orkar inte bry mig. För det enda jag tänker på nu är om jag ska köpa säng idag eller hur fan man slog på ugnen eller drog ut lappar till tårtorna eller vilken ordning man ska städa skåpen. Tentan i historia är sedan länge glömd. Men jag ska försöka plugga ikapp idag. Det kan ju inte vara så svårt, det har man gjort förr i ex AU1 då man satt sista kvällen och råpluggade in allting med öl och pizza. Det är ju lättare när man är två, men vafan jag är ju scizofren så jag kan minsann prata med mig själv också. Pizzan hoppar jag nog, men ölen kan jag dricka :) Var mega bajs sugen på ostbågar igår och tänkte bara: ähh, en gång är ju ingen gång. Men det här med otrohet har aldrig varit min grej så jag skippade det. Ostbågar är bara tillåtet när Philip är hemma. Som allt annat jag är sugen på. Herregud, något så enkelt som en puss kan jag inte få när som helst! Nu blev jag lite vagt deprimerad, men jag får åka till Sösdala idag och kramas lite med mamma istället, eller åka ut och sno hem Astrix, som säkerligen kommer klösa ihjäl min lägenhet. Ojdå.

Nej, nu ska jag börja plugga. PUNKT SLUT. (önska mig lycka till!)


Kommentarer
Postat av: Jenkan

Lycka till gumman. Ska hålla tummarna ;)

2009-06-12 @ 09:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0