morn morn.

God morgon!
Idag är det dags att jobba igen, trodde jag skulle få stressa, men kom på att jag började ju inte förrän 7 idag, så det var lugnt :) Jag förstår inte hur det kan vara så skönt att duscha på morgonen, men man vaknar faktiskt till. Sen i eftermiddag cyklar jag hem till Philip, lägger mig vid poolen i två timmar för att sedan åka med Helene och hämta honom, så nu måste jag plocka ihop massa kläder, för jag orkar inte cykla hem sen. Och får absolut inte glömma mammas bilnyklar som jag råkat få med mig igår :/ Hon var INTE glad :)





Var man förstjust i henne eller inte?


I morse så råkade internet loggas ut precis innan jag skulle publicera inlägget, så det kommer nu på eftermiddagen.
Det har varit fullt upp på jobbet idag och det var tur att vi var två i baken. Vi hann förbereda så långt som till Söndag, och det är ju så himla skönt! Sen satt vi en timme på lunchen och jag var bara tvungen att köpa en vattenmelon, dem är ju så goda och fina nu. Det är ju så himla kul och jobba, det är ju sådant här jag vill hålla på med. Kanske inte på denna nivån, man kan ju alltid plugga något inom ekonomi och handel, men jag vet nu att det är inom handeln och kunder som jag vill jobba. För när man jämför med läraryrket så säger det mig egentligen ingenting, det är historian jag är intresserad av och inte lärandet. Då är det ju något som är fel. Får jag fler timmar till hösten så kommer jag ta ett sabbatsår, som det är nu. Man tog väl kanske sig vatten över huvudet när man började plugga direkt.. Men nu är man ett år klokare och det är ju kul. Det är också kul att kunna jobba och få pengar för arbetet man gör och sedan kunna köpa sig vad som helst. Maxi är ju en riktigt bra arbetsplats och jag trivs där så jävla bra.

Studenten idag ja. Jag missade allt firande när jag cyklade hem och det var skönt, höll ändå ¨på att bli överkörd av med mc och en bil på samma gång i en korsning. Biljävlen som kördes av en BRUD höll på att köra på mc:n och så var jag typ bredvid och mittemellan, så man såg döden komma nära ett tag :P

Om en timme anländer Philip med tåget och här sitter jag i trosor och ser glad ut. Eller, det lät jävligt fel. Jag menar att jag inte har börjat göra mig iordning!!! Inte att jag väntar på något gott :) haha.

Nej, får varva ner och spela harpan ett tag, ska jobba hela helgen också så.. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0