Midsommarafton.

Är hemma hos Philip nu, åt mysig frukost här i morse och sedan åkte vi till mamma och sösdala för att handla jordgubbar.  Stannade på fika och Hugo vilket var mysigt.Har ju inte firat midsommar med mamma på evigheter så det känns lite konstigt nu. Men detta var bestämt sedan tidigare och det är mysigt här med. Får se om man kan slå ihop nästa år. Snart börjar matchen och jag komemr inte flytta mig från soffan förrän matchen är över. Får äta senare istället. Känns lite dumt men jag har sagt att jag ska se matchen och jag känner mig som hemma här och midsommar, liksom jul och påsk är ingen tradition som jag håller stenhårt på.

Farfar ringde igår, de hade begravt Ann-Marie igår.. Jag kände ju inte människan så jag kan inte ha sorg, men jag förstår farfar och erika. Skönt och prata av sig lite med dem, ska blir riktigt roligt och fira jul där uppe. Det är en riktig jul. Får se om Philip följer med eller om han vill fira hemma med sin familj. Det är lite skrämmande att det blir 4:e julen tillsammans (isär). Han vill ju jättegärna fira med föräldrarna och bröderna och det förstår jag. Men jag kan inte sitta på julafton med massor av folk, låtsas vara glad när jag egentligen bara vill lägga mig ner i ett hörn och skrika. Uppe hos farfar, liksom med mamma och nita så kan jag göra det. Men jag tror inte det hade uppskattats här hemma. Dem vet ju inte riktigt vad man gått igenom, eller känner så då känns det dumt att fira här när man egentligen inte vill fira alls. ja, det är komplicerat. Vissa vet hur jag känner och andra står bara med ett stort utropstecken. man har ju sina demoner.

Nu ska jag ner och se på matchen. Hoppas ni får en trevlig midsomamr allihopa och drick inte förmycket ;) haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0