HTS skämmer ut sig.

På väg hem efter jobbet cyklar jag förbi Mattiasvallen och får syn på en folkhop med studenter. Det är den årliga matchen mellan HTS och Linné, jag har nog aldrig skämts för HTS utan varit stolt över skolan, fram till idag... Det var fula handskrivna tröjor, endast spel mot deras håll och sen fanns ju såklart tjejerna i hotpants utanför som hejade svagt likt vi hatar Linneare. Ynkligt, patetiskt. Vi vet att Linnés tjejer alltid står så, varför göra detsamma? ut och sparka Linnés stekare på kulorna eller klä av er nakna så ni kommer med något nytt. Jag skämdes för att ha gått på skolan. HTS skämde verkligen ut sig och fick smyga bakvägen från planen när Linné hade vunnit och var überglada. Jag kan förstå det. För det enda dem verkar kunna slå HTS i är fotboll. 22 killar som springer efter en boll. Hade det varit en snygg blondin hade jag förstått budskapet. men? Fotbollen idag är bara en tråkig tradition, förlorarna är gravallvarliga och tycker synd om sig själva. Ingen publik som hejar fram lagen utan det enda dem kan få fram är: Hata HTS eller Hata Linné. Ja vi ha hört den ramsan 500 miljoner gånger. Är det inte dags att komma på något nytt nu? Nu tror ni att jag endast skriver detta för att försöka vara cool. Men jag erkänner: Jag skrek också hata Linné förra året. Men likväl gick jag fram och hånglade upp Linnés snyggaste spelare efter matchen, likväl tacklade jag in en kille i publiken så jag fick frispark emot mig. Det var ingen rolig publik då heller kan jag säga, dem borde verkligen slå på stort och inte ha ett fesigt studentfirande. Det ångrar jag att jag inte gjorde...

Nåväl, cyklade ju till jobbet i morse, mega nervös. Var typ själv där, tills ett vänligt huvud tittar ut från en dörr. jessica min medarbetare är så himla go och trevlig och social, känns som om man känt henne i evigheter nu! Allting har gått jättebra idag och jag trivs som fisken i vattnet. Helt underbart! Kan man verkligen trivas så mycket på ett jobb? Det är flexibelt och jag är glad att jag inte sökte kassatjänsten för där är man ju fast hela dagen. Man känner igen några och vissa säljare känner man ju sen tidigare då man for runt med mamma. Får se sen vad lönen blir med tanke på att jag har erfarenhet av detta sedan tidigare. Kan bli rätt saftigt ;)

Nu ska jag slänga mig i soffan och glo på allt jag brukar kolla på under eftermiddagen, ha de fint. tjoppetjopp!!btw! lätt att jag vill ha tillbaka detta håret!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0