Fika?

Ingen som vill komma hem hit på fika? Behöver lite moraliskt stöd och en undanflykt för att inte plugga till tentan. Var ska jag få studiemotivationen ifrån?! Blir galen! Har hittat massa roliga grejor från studenten, tacktal, massa björnar och ordningen i skolan. Man får lite nostalgi på något sätt. Men allt sånt skräp ska upp på vinden nu och inte ligga här nere och ta en massa onödig plats. Längtar till i morgon när jag får iordning på allt. Önskar jag kunde få ordning på allt annat nu med. Hoppas verkligen jag klarar tentan så jag kan gå vidare och verkligen ge allt på jobbet. Låter kanske knasigt med ett som alla kanske kallar "simpelt" jobb på Maxi. Men jag älskar det, jag har aldrig trivts så mycket någon annan stans, och jag har varit på många olika ställen, med många olika människor. Så jag älskar det, och vad är det för fel med det? :o Det kanske inte är så roligt att gå upp fem varje morgon, men när man kommit dit är det värt all mödan.
Men om ni inte vill fika så kan ni gärna få städa med mig :) haha, nej okej jag måste skaffa mig ett liv mellan teveprogrammen. känns som om jag borde sälja teven också så man kan få mer tid till annat, den går ju i ett förutom när jag hittat en jävligt bra bok som jag läser ut på några timmar på en regning eftermiddag, så man måste ju köpa flera i taget för man har ju suget uppe när man väl läst ut en bok. Önskar det vore så enkelt med historieböckerna...

Jag tror nog aldrig jag kommer gifta mig. Jag är nog inte riktigt den typen. Har precis sett Greys anatomy när Burke lämnar Christina vid altaret typ, och vad är det för par som lever livet ut? Ärligt? Är det kärlek eller bara bekvämt att leva kvar tillsammans för att man gjort det så länge man minns? jag tror på kärlek. Många olika i livet. Men jag tror också att man kan få tillbaka gnistan och attraktionen till varandra om man vill. Att leva tillsammans för att det är bekvämt är ingen anledning. Kärlek är humor. Man ska ha roligt tillsammans, man ska kunna mosa en tårta i ens partners ansikte och sedan slicka av det. Nej nu går jag förlångt. Det börjar hetta till här för fan. Ni kan nog slutet på min historia.
Resultatet är: Jag tror på många olika kärlekar i ett och samma liv. Med olika partners eller med samma. Aldrig samma kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0