Farväl.

Ska idag åka ner till Sösdala, bjuda på tårta eftersom jag jobbade min sista helg. Har jobbat där vartannan helg i 3,5 år plus somrarna och ibland när Linga och mamma haft semester. Det är helt sjukt vad tre år kan gå så himla snabbt. Fast man ska ju inte ropa hej över ån för jag ska ju jobba vecka 44 när dem ska iväg på kryssning till Karibien. Dem måste ju ha någon som kan det där med beställningar och ordrar och fan och hans mormor. Det är ju bara jag som kan allt där nere, Sandra kan ju lägga in varor och så, men jag vill gärna inte att hon ska röra orderfjärrkontrollen, för då vet i gudarna vad hon beställer. haha. Mitt sabbatsår kommer allt närmre, jag är definitivt trött på allt och när allt kommer omkring, är jag ingen lärare. Jag må vara en sjujäkla talare, men lärare är jag inte, och att jobba som det i 40 år? Nej, inte riktigt min grej att göra samma sak hela livet. Vissa är ämnade för det, men inte jag. Jag är alldeles för lik mamma och pappa. I för sig så dog han ju innan han hann gå i pension, men ett sådant yrke hade passat mig också, inte samma rutt hela tiden bara.

Men jag beundrar mitt minne, jag behöver bara öppna historieboken så kan jag det. Jag hatar mig själv för det. Det är för enkelt, så jag skiter i det och struntade i min första tenta. Men nu måste jag bara läsa ut den boken innan lördag. Men det ska nog inte vara några problem?

Sen är det ju inflyttningsfest hos Rille på lördag! Det hade jag totalt glömt bort, men det är ju klart man ska dit en runda och ta några öl, ska dock inte med till qbar, jag jobbar ju tidigt dagen efter. men ni känner mig, ser ni mig på qbar så bli inte förvånade, det är bara jag som sitter och säger att "ähh det är bara fyra timmar jag ska jobba" haha. typiskt.

Tog lite bilder igår när jag möblerat, det ser jävligt stökigt ut för jag vet inte riktigt vart jag ska ha alla tavlor och sen är mina hyllor med pärmar kvar i sovrummet som jag ska flytta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0