Då har midsommarn kommit

jaha, då regnar det. då har midsommarn kommit. man hoppades på vackert väder liksom det var igår. men då kan jag alltså städa idag, och det är ju bra.

Kollade på match igår, laget spelade mot farstorp. Eller ja, det var mest 11 individer som spelade mot ett farstorp. Jag kan ändå säga mycket bra om matchen, malin räddade frilägen, matilda stod upp och gick in i närkamper, Kajsas styrka, Ida T:s kämparglöd, Ekdahl som alltid är bra som jobbar i det tysta, Clarie som springer likt en jaguar efter forwards. det finns mycket att applodera för men det som är poängen med förlusten är att vi inte spelar som ett lag. Det kan bero på att det finns många indelningar i truppen just nu som det inte funnits tidigare. Synd att inte alla kom till damlagsfesten förra gången, för det känns att vi som var där har bättre sammanhållning. Men det är alltid någon som inte kan så man kan inte bara skylla på sådant. Det är trist, för det bästa jag vet är att spela fotboll, känns mig överlägsen backlinjen. Få en perfekt smörboll från bettan eller en utspark från malin som det bara är att springa på och sedan slå in den i boxen till min forwardskompis eller en inner som gör mål. Det finns ingen bättre känsla än att komma fri med målvakten, båda har lika mycket kvar till bollen och man går in för fullt så målvakten får ett knä någonstans så man vet att man skakat henne.
Men så är det inte nu. Det var synd att vi förlorade igår för jag hade verkligen velat ha en vinst.


Idag kommer äntligen Philip hem! Han ringde mig igår när jag somnat och saknade mig megamycket! känns bra ;) det hade regnat in i deras tält och de hade nästan förfrusit fingrarna och det hade varit rent jävligt. Men det är bra, då vet han hur bra han har det hemma hos mig :) (Även om han får diska då och då) ;) haha. Ska överraska honom ikväll med at komma i bmw:n och ha en pizza i passargerarsätet som är uppslizad :) Då är han mätt när vi kommer hem och kan ägna åt oss viktigare saker :) hehe :)

Är nere hos mamma på matöppet nu, ska snart hem för jag börjar jobba halv två. rätt chill med 3,5 timmar bara :D Får ta och duscha med, stack hem till svärföräldrarna igår och solade så det blev aldrig något bad och ansiktsmasker. Men det är kanske den enda färgen jag får på kroppen i somamr så då får man ta vara på den :)

ha det chill idag!

tre dagar kvar!!! <3 :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0