AC/DC Ullevi 21 Juni 09

Okej, har sovit sedan jag och Rille kom hem från GBG. Gårdagen var underbar, hisnande, perfekt, helt jävla otrolig!!! Det finns inte ord för hur gårdagen var! Vi kom upp till Erik, och drack några öl och tittade på en ac/dc dvd från 91 (tror jag?) sedan käkade vi pizza för att sedan bege oss ner mot Ullevi, folk från hela staden välfärdades mot ett och samma mål: AC/DC Ullevi, 21/6 2009. Stämningen var på topp, jag köpte en tournétshirt och sedan gick vi in på planen, ett förband som sög spelade och när det var slut var det tyst länge, tills vi trodde det var deras tur. Men då går ett förband till upp och spelar, vilket gjorde en måttligt irriterad. Men efter ett tag förstod vi att det blir fetast att dem spelar då det är mörkt. Introt var otroligt! Dem börjar med att spela en film för att sedan kötta första låten på scenen. Musiken och basen trängde in i kroppen, blod och märg och man kände att man gungade med bland publik havet. Här stod vi, Jag och Rille på ett fullsatt Ullevi och såg världens genom tiderna största rockband. Kan det bli större? Jag trodde aldrig jag kunde bli tänd på en 60 årig strippande gubbe, men visst kan man det när Angus dansar av sig paltorna! Det var vissa låtar som höjde stämningen till toppen som TNT då de fick med publiken på en helt underbart sätt. Jag kan faktiskt inte förklara gårdagen utan att man var där. Det bästa kan väl varit Angus 15 minuters solo då han springer ut i publikhavet på plattan, man hör honom fortfarande spela, men ljuset på honom är mörkt, sedan ser man honom uppe på en höjd stor platå när ljuset tänds och hela Ullevi exploderar!! Konfettin sprutar när han höjs ännu en bit upp och kanonerna exploderar, och det är helt fantastiskt!

Sen finns det ju alltid stora fullvuxna män som fortfarande beter sig som små pojkar när det inte går deras väg. Som när vi är på väg ut från ullevi. Det måste ju ha väggar och då får man faktiskt förstå att det tar lite tid att ta sig ut. Så att putta och tränga en liten tjej är bara omoget och otrevligt. Men så är det, i nödens situation är det bara tjejerna som håller sig kalla. ;)

På vägen hem körde jag och Rille inom Ullared, vi tyckte det var en bra idé, tills vi såg parkeringen!! Antagligen hade 50.000 andra människor tänkt samma sak: Vi kör inom Ullared på vägen hem! Lite panik, men jag fick det jag ville ha plus en massa kattleksaker! wohoo!!

Nu ska jag slänga mig i soffan igen. Jag och rille hade en megatime, riktigt roligt! Det hade inte kunnat bli bättre!! <3


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/supersommar2009/article5411081.ab


Kommentarer
Postat av: Rille

Härlig läsning Titti! Man får tillbaka mycket av adrenalinet och känslan från igår när man läser det du skriver!

2009-06-22 @ 22:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0