Spackel

Nu har i forit runt och kollat priser på panel oh reglar och mög. Har handlat skruv och plugg och när vi km hem så började Phlip riv ner hyllorna i badrummet, oh vad öljde med? Jo en jävla massa murbruk, så vi fic t en runda till Coop igen för att köpa våtrumsspackel och sen köpte vi färg. Killen där inne tyckte nog jag var iktigt jobbig för jag ville ha en grå-vit-silvrig färg, men till slut fick vi veta att det inte gick med våtrumsfärgen, så det fick bli en ljus-grå ton. Fast e fick jag snilleidén om att måla en silvrig fondvägg bakom toaletten, vilket kommer bli superfint! Köpte även kakeldecor i svart som jag ska sätta upp när Philip spacklat klart.

Så nu är vi på väg mot att äntligen få lägenheten i tip-top! Gödans! (sen är det bara köket med blandaren, spotlights ovanför diskbänken och bänkskiva klart och jag förbannar pappa som är död när jag behöver han som mest, allt det had inte tagi honom en dag och det hade vari färdigt för längsedan. men så är det ibland. Livets gång.

I morgon är det begravning. Det är aldrig roligt. Men som sagt, det är livets gång, men man kan aldrig vara förberedd för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0