: Snart

Sjukt mycket att göra på jobbet i dessa tider, hade man bara stannat kvar i skolan hade man haft jullov nu. Fast å andra sidan går det inte att tänka så. Välkommen till vuxenvärlden :)

När jag körde hem idag satt jag och tänkte på milleniumfirandet för tio år sedan. Tänk så mycket som hänt sedan dess.. Jag firade med pappa i Bromölla och han hade köpt rallybilar och sådant på jul som åkte framåt när man tände på. Det var ett vackert firande. Mycket har hänt sedan dess, man har växt upp, skaffat sig ett eget liv men man är nästan tillbaka på samma ställe tio år senare, i Sölvesborg. Men med undantaget att man har ett stabilt förhållande, skaffat katt, köpt lägenhet och har jobb och ingen pappa i livet. Tänk så snedt men ändå så bra allting kan bli. Man har varit nere i botten och vänt och är fortfarande på väg uppåt. Hur kommer mitt liv se ut på nyårsafton om tio år? Kommer jag ens vara vid liv? Har jag gift mig och skaffat barn och hus? Eller bor jag kvar i samma tvåa och är singel med katt? Man kan dock inte tänka längre än morgondagen, men planera kan man alltid och sikta högt.

Gott nytt år på er allesammans, nu väntar soffan och en stark kropp att ligga i.


Kommentarer
Postat av: Jenkan

Gott Nytt År och hälsa Pojken din:)

2009-12-30 @ 19:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0