?

Börjar allt eskalera nu mot jul? känner igen känslorna som kommer smygande, ångesten och tröttheten.
Ibland tror jag att jag växt ifrån det, att åren läker alla sår men likväl så kommer allt i December, allting kommer när ljusstakarna ska upp, lussekatterna som doftar i alla hörn och luciakröningarna. Hade man kunnat få gå i ide i december så hade jag gladeligen gjort det. Men man har ju vissa plikter när man växer upp.
Jag hade hoppats på ett fortsatt bra år utan tankar och ångest. Jag har haft ett bra år hittills, oslagbart i princip men nu i December kvittar allt. Inte ens mannen är hemma så man kan prata med honom. Ibland kan man känna sig så ensam trots att man har människor runt om en.
Allt börjat eskalera nu, för inse. Det är december. Det är snart jul.

Får sätta på partymusik nu så man inte ska sitta här och deppa i mysbyxor framför datorn och tycka synd om sig själv. Skål för det! Och skål till dig Pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0