Nostalgi

Har blivit alltmer nostalgisk på sistonne. Det finns många perioder i mitt liv som jag saknar en bit av. Bitar jag lämnat på vägen hit. Jag har gömt dem som jag nu vill pussla ihop så jag kan se helheten. Jag såg en flicka i butiken häromdagen, men knallrött hår och piercings i läppen. Hon kan väl ha varit fjorton och jag log åt henne och såg mig själv för sex år sedan. Jag såg håliga jeans som antagligen varit ett uppror mot hennes föräldrar. Jag kan höra en låt på radion och tänka tillbaks till en kväll för fem år sedan och fråga mig själv varför i helvete jag gjorde så. jag kan höra en moped inne i stan och tänka tillbaks på två flickor som körde från Hässleholm till Lövestad en eftermiddag vilket tog fyra timmar. Jag kan se en fotbollsmatch och tänka tillbaks på två mål jag gjort från halva plan mot Asarum. jag ser ett sjukhus och tänker på en vänsterdoja mot Lörby. jag känner en doft av tandläkaren och minns kvällen innan jag fick tandställningen som gick rent åt helvete. hör bruset av havet och förnimmar det med sena nätter i en stad jag växte upp i. Allt tog slut och nu försöker jag finna pusselbitarna till det liv jag hade då. När jag egentligen borde påminna mig om att allt jag gjorde då förde mig till den plats jag är idag. Allt hade kunnat gå snedt, men i alla snedsprång jag gjort kom jag fram till det bästa. jag hade säkert kunnat leva kvar så i några år till, men jag vill inte. Jag vill leva nu, men ändå le och tänka tillbaks på vilken idiot jag har varit igenom åren. Ingen vet allt, men de som varit med har haft riktigt roligt.

jag minns också en morgon i Kstad med en släkting och den morgonen har jag skrattat mycket åt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0