Inte aktiv

Förlåt för att jag inte varit så aktiv här inne på några dagar, jag har ju ett liv, eller inte. De senaste dagarna har jag jobbat som en (ja ni vet vad man brukar avsluta meningen med). Och är just nu helt slut! Var dock hemma hos mamma i Söndags, hon hämtade mig och Lucia efter jobbet och så åkte vi tillsammans ner till Sösdala. Lucia blev väldigt förtjust i Astrix, men han å andra sidan var inte lika förtjust utan var så jävla kaxig och nonchalant och när Lucia minst anade det gav han henne en örfil! Just som en storebror gör! Hon följde efter honom hela kvällen och ville bara se vad han höll på med :) Riktigt roligt att få observera de två liven. Astrix är ju typ fem gånger så stor som henne, så allt han hade behövt göra är att lägga sig på henne :)

Fick även reda på en tråkig sak som hänt.. Förska reaktionen var att det inte kunde vara en olycka, en människa som gått igenom så mycket kan inte ha gjort detta mot sig själv. Men vad vet jag? Jag tyckte synd om personen när andra föraktade henne. Jag sänder därför mina medkänslor till hennes barn.

Annars har jag bara jobbat. Är riktigt sleten nu, har fått sätta på autopiloten och det är tur det är så mycket att göra för annars hade jag somnat på jobbet. Hade riktigt tur idag när jag skulle lämna bilen hos mamma, körde till Brönnestad när jag kom på att bussen skulle gå där nerefrån om fem minuter (körde inte så lagligt när jag fick reda på det, tur att det är tryck i kärran) så jag körde bara upp till brönnestad och vände så mamma kunde följa med och lämna av mig vid bussen, nere vid tkorsningen ser jag bussen uppe vid kullen och får typ panik och springer rätt ut i vägen och tur är att billen som typ nästan körde över mig skulle svänga för annars hade det varit mos av mig. Men jag kom med bussen iaf :D

Sofie kommer och hälsar på idag! Så jag ska börja städa snart, har ju sagt att jag skulle städa sen Philip stack, men är helt utmattad. Både från jobb och från sådana där psykiska grejor. Allt är inte riktigt bra just nu med hjärnkontoret. Men det fixar sig, får man bara tid och få i ordning i hemmet så ordnar sig hjärnan också. brukar vara det som är problemet.

Nää, nu river lucia snart lägenheten! haha. knäppekatten!!

mamma, du är bäst-ever! har inte insett förrän nu hur lik jag är dig och jag skulle bli otroligt stolt över mig själv om mitt liv kunde på någotsätt likna ditt. Jag vill skapa mina egna fotspår, men ändå gå lite bredvid dina.
 
Nu är Lucia blöt = Olydig!



Någon som vill hanka på till festivalen i morgon eller på fredag? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0