Tentamen 1500-1700

Första skoldagen sedan påsklovet, introduktion på 1700-1800 talen och det ska bli någorlunda intressant. Det är trots allt den tiden jag är minst intresserad av. Satt i princip och struntade i vad Thomas sa med tanke på att Marie-Louise skulle komma inom i slutet av lektionen med vår gamla tenta från 1500-1700 talen.
Det första namnet hon räknar upp är: Therese, något nervöst springer jag fram på bambiben och hoppas att det står ett G på pappret jag ska skriva under. NATURLIGTVIS! härligt jobb Titti!
Är så in i Nordens stolt över mig själv och det arbete jag lagt ner på dessa tentor, Godkänt var 60 p och när jag räknat ihop mina hade jag fått ihop just det, 60 poäng. Men det var skönt att man klarade sig, det var det viktigaste. Sen hade Marie-Louise inte rättat alla, så Jenny som jag åker med till skolan fick vänta en timme, och medans vi satt och väntade var det väldigt nervöst, hjärtat gick ju 190 på henne och man kände verkligen med henne. Förstår inte varför det tagit sådan tid att rätta... Men till slut klarade Jenny också sig, så vi körde hem med leenden som kunde räckt till Haparanda i Norr!

Underbar dag! Nu ska jag och Philip ta en fika och fira min underbara seger om tentan!
Lyssnar lite till O'malley cat och svänger på axlarna, är riktigt glad!

Nu är det bara att plugga vidare till sista tentan den 15/5 på 1700-1800 talen, tredje gången gilt :D

Missa inte Vinslöv-Farstorp söndag 19/4!!!

Varför var människor mindre förr? (Genomsnittsmänniskan var 140 cm)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0