Påsken är över.

Äntligen är påsken över! Skönt att slippa stressa, jobba och allt som hör ihop med det. Inte nog att man har fullt upp på jobbet så skulle vi ha påskmiddagen hos oss i år och då var vi tvugna att städa och laga mat också när vi kommit hem. Men man varvar lätt ner med en kall öl och försöker sedan i god mån laga en god mat. Det var bara kusinerna och mostrarna som kom, det gamla vanliga gänget och då behöver inte allt vara perfekt. (Men Stefan hatade mammas toalett!)
Dagen efter var vi lediga, och mamma och jag klarade oss undan bakfyllan båda två. Kanon! Städade och påtade i trädgården och åkte in till stan för att lämna saker hos mig och köpte tapet till mammas sovrum.
Igår jobbade jag igen med Ingela (Min moster), inte alls lika trevligt som med mamma för Ingela har ingen humor utan gör allt så seriöst och sätter mig i kassan så jag får sitta där hela dagen. Lagom trist... :S
Kom hem igår vid sextiden och tog några öl och lade mig i soffan. Orkade inte göra någonting. Philip sprang hem hit sen på kvällen, kollade på teve och sedan somnade vi som vanligt i soffan.

Idag har jag vart och köpt 20 års present till Philip, + blommor till min blomlåda. Vita och Lila. Var ledig idag med, tur att Jenny skickade igår, riktigt skönt!!
Philip kommer ikväll med, skönt, det är mindre än två veckor kvar och jag börjar må allt mer sämre, får se hur det blir när han väl ligger inne, för just nu känns ingenting bra...

Seriepremiär på Söndag, får se om jag får vara med, har inte tränat på knappt två veckor.

(Thomas O'malley cat!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0