Jag trevar.

Trevar mig uppåt igen, är just nu social hemma hos mamma och pluggar. Stack hit igår. Vaknade i morse och kände ett riktigt sug av att ut och springa, så jag passade på och tog tillfället i akt att sticka inom Matöppet och köpa nybakta bullar.
Lennart, mormors man är här idag och hjälper mamma med trädgården, vi skall så igen trädgårdslandet och en jävla massa rabatter som den förre ägaren hade.

... Och jag ska plugga, men det är så förbannat tråkigt och segt! Läser om kommunikationen när franska revolutionen ägde rum. Visste ni att det tog 28 dagar att få reda på Bastiliens fall för en stad 13 mil därifrån?
Inte konstigt att digerdöden spreds som en löpeld genom hela europa. Dem hade ju ingen kommunikation!

Philip har det bra uppe i sthlm. Han skickade till mig inatt och skrev att de skulle få vapen idag, men inga skott. Han verkar trivas och det är kul. Vi ska fanimej klara detta!


Allt detta tjat om Philip i lumpen får mig att fundera på hur kvinnorna hade det under krigen förr. Hur de kunde klara sig, utan att sakna ihjäl sig, för då var det inte tal om månader, där var det 10 år! Så jag själv ska inte klaga. Tänkte kolla upp det ämnet lite bättre och se om det finns någon forskning kring ämnet.


Ha en riktigt bra dag! Nu kommer solen igen!


Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0